سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه تدبیر و اندیشه|آموزش بورس در اصفهان|تحلیل تکنیکال

بورس چیست؟

 

بورس چیست؟

بورس کلمه‌ای فرانسوی است که معنای آن در زبان فرانسه کیف پول می‌باشد.به روایتی واژه بورس از نام خانوادگی شخصی به نام «فندر بورس» اخذ شده که در اوایل قرن پانزدهم میلادی در شهر بروژ بلژیک می‌زیسته و صرافان شهر در مقابل خانه او گرد هم می‌آمدند و به دادوستد کالا، پول و اوراق بهادار می‌پرداختند. این نام بعدها به کلیه اماکنی اطلاق شد که محل داد و ستد پول، کالا و اسناد مالی و تجاری بوده‌است.

بازار بورس اوراق بهادارچیست؟

برای درک مفهموم بازار بورس ابتدا از “بازار” و تعریف آن شروع کنیم. در یک تعریف ساده، می‌توان گفت که، بازار مکانی است که در آن خرید و فروش صورت می‌گیرد؛ و ساده‌تر این است که بگوییم هرگاه شرایطی فراهم شود که بین خریدار و فروشنده رابطه‌ برقرار شود و معامله‌ای صورت پذیرد بازار تشکیل شده است. در بازارها به طور کلی دو نوع دارایی وجود دارد که مورد معامله قرار می گیرند : دارایی‌های واقعی و دارایی‌های مالی.

دارایی‌های واقعی همان دارایی‌های فیزیکی هستند مثل املاک و انواع کالا مانند ماشین، لوازم خانگی و …. اما دارایی‌های مالی دارایی‌های اسنادی هستند، مثل سهام و اوراق مشارکت و ….

بازار بورس اوراق بهادار، بازاری است که در آن دارایی‌های مختلف مورد معامله قرار می‌گیرد و این بازار امکان را فراهم می‌کند تا هر فرد به میزان دارایی و سرمایه‌ای که دارد در یک یا چند شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری کند، و در سود و زیان آن‌ها شریک شود.

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت خانه تدبیر و اندیشه مراجعه نمایید.


نویسنده: اکبر شریفی