سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه تدبیر و اندیشه|آموزش بورس در اصفهان|تحلیل تکنیکال

6 نکته کلیدی در تعیین حد ضرر در بازار بورس

یکی از مهمترین نکاتی که هر معامله گر در مدیریت ریسک باید به آن توجه نماید، تعیین حد ضرر است.

اگر از حد ضرر در معامله هایتان استفاده نمی کنید خودتان را در معرض شکست قرار می دهید. برای مثال، اگر از حد ضرر استفاده نکنید و یا اگر استفاده کنید ولی به آن پای بند نباشید، در یک معامله بازنده به نقطه ای می رسید که چون ضرر خیلی زیاد است، از نظر احساسی توانایی خروج از بازار را ندارید.

شما در حقیقت با آن سهم ازدواج کرده اید!

ممکن است سهمی باشد که ما هرگز نخواهیم برای بلند مدت نگه داریم. در واقع این سهم ها فقط برای معامله کوتاه مدت مناسب هستند چون در حقیقت از جنبش مقطعی آن ها استفاده کنیم.

اگر دیدید که برای برگشتن یک معامله آرزو می کنید، خوب معامله نمی کنید. براساس دلایل ورود و خروج معامله باید همیشه قادر باشید در یک ثانیه بفهمید که ایا وارد خواهید شد یا دست نگه خواهید داشت.

جابه جا کردن حد ضرر

هیچ وقت به دلایل احساسی حد ضررتان را جابه جا نکنید، مخصوصا وقتی که این حد ضرر اولیه تان باشد. مانند حد ضررهای شناور، می توانید حد ضررتان را حرکت دهید تا در سود قفل شوید. اگر به معامله برنده تان می افزایید (حجم معامله تان را افزایش می دهید)، حد ضررتان باید طوری تنظیم شود که رابطه ریسک را برای حجم جدید برقرار سازد.

وقتی حد ضررتان را حین افزایش حجم تنظیم می کنید، همیشه ضررتان را نزدیک تر به معامله فعلی حرکت دهید تا ریسک تان در رابطه با حجم بزرگتر کم تر شود (افزایش در اندازه معامله معمولا با افزودن به تعداد معامله سودده یا افزایش حجم آن صورت می پذیرد)

مشاهده  سامانه سجام چیست؟

به محض تنظیم حد ضرر، دیگر نباید آن را عقب تر ببرید. حد ضرر جدید باید با توجه به حجم جدید معامله کوچکتر باشد تا کنترل ریسک حفظ شود.

خیلی از معامله گرها در مورد انتقال حدضررها با توجه به چارچوب های زمانی مختلف، سوال می پرسند. این تکنیک پیشرفته است. به عنوان قانون کلی، همیشه حد ضررتان را بر اساس همان چارچوب زمانی که معامله می کنید تنظیم کنید.

به عبارت دیگر، اگر مثلا پایه معامله خود را روی نمودار روزانه قرار می دهید، از نمودار روزانه برای تنظیم حد ضرر اولیه تان استفاده کنید.

استثنائاتی نیز وجود دارند، وقتی تجربه کافی به دست آورید به آنها بپردازید. ابتدا از یک چارچوب زمانی سودده شروع کنید، سپس ورود هم زمان به چند چارچوب زمانی را امتحان کنید.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله و مشاهده فیلم تحلیل به آدرس وب سایت خانه تدبیر و اندیشه مراجعه نمایید.