سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه تدبیر و اندیشه|آموزش بورس در اصفهان|تحلیل تکنیکال

اهمیت روانشناسی معامله گری در موفقیت و شکست معامله گران

?

  

?

اهمیت روانشناسی معامله گری

احساسات معامله گران همواره به طور مستقیم بر عملکرد آنان و میزان سود و زیانشان در بازارهای مالی تاثیر می گذارد. اگر یک معامله گر سیستم معاملاتی فوق العاده ای هم داشته باشد اما در لحظه انجام معامله خود، دچار احساساتی همچون ترس، غرور، نگرانی یا اضطراب شود، حتما معامله اش تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

موفقیت و شکست معامله گران عمدتا بستگی به این دارد که چقدر بتوانند احساسات خود را کنترل کنند.

در واقع آنچه معامله گران موفق و ناموفق را از یکدیگر متمایز می کند، علاوه بر تسلط بر دانش و مهارت تحلیل، توانایی آنان در کنترل احساسات و مدیریت ذهن شان است. زمانی که یک معامله گر وارد بازار مالی می شود، در واقع وارد میدانی شده است که همواره احتمال ایجاد ضرر را دارد؛ حال اگر اجازه دهد که احساساتش در معاملات وارد شود، زمینه را برای شکست خود فراهم آورده است.

معامله گران شخصا مسئول تمام معاملاتی هستند که انجام می دهند، آنها از زمانی که تصمیم به ورود به یک بازار مالی همچون بورس یا بازار ارزهای دیجیتال می گیرند تا زمانی که تصمیم به خروج از آن بازار را می گیرند، مسئول تمام معاملاتشان هستند.

تسلط به مهارت تحلیل گری و داشتن یک سیستم معاملاتی خوب به تنهایی برای موفقیت در بازارهای مالی کافی نیست؛ بسیاری از معامله گرانی که سیستم های معاملاتی خوبی نیز دارند گاهی با ضرر بازار را ترک می کنند زیرا از نظر روانی آمادگی موفقیت را ندارند.

مشاهده  "چه" از "چرا" مهمتر است

معامله گران با به کارگیری دانش و آگاهی به موفقیت می رسند اما با دخالت دادن احساساتشان در معاملات و عدم مدیریت ذهنشان، دست به خودویرانگری می زنند.

جهت مشاهده ادامه مقاله و مشاهده فیلم تحلیل به آدرس وب سایت خانه تدبیر و اندیشه مراجعه نمایید.

?