سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه تدبیر و اندیشه|آموزش بورس در اصفهان|تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال تاپیکو 22 آبان 1399

در این پست، با تحلیل تکنیکال تاپیکو، نماد سرمایه گذاری نفت و پتروشیمی تأمین به آموزش تحلیل تکنیکال به صورت کاربردی و واقعی توسط استاد اکبر شریفی، عضو هیئت علمی خانه تدبیر و اندیشه می‏پردازیم.

 

تحلیل تکنیکال شبندر در تاریخ 21 آبان 1399 

نماد تاپیکو از تیر ماه سال 1392 به بازار بورس عرضه شده است. پس از عرضه این نماد قیمت یک حرکت افزایشی را تجربه می‏کند و از دی ماه 1392 در یک حرکت خنثی تا آبان ماه 1396 وارد یک موج اصلاحی می شود. در نمودار تاپیکو از سال 1396 تا به امروز یک روند صعودی را مشاهده می کنیم که قیمت توانسته تا محدوده 2500 تومان رشد داشته باشد.

با بررسی سهام تاپیکو در تایم فریم هفتگی، مشاهده می‏گردد که روند کاملا صعودی است. ابتدای روند یک حرکت نرمال افزایشی مشاهده می‏شود اما از اسفند سال 1398 قیمت یک حرکت صعودی قدرتمند را مشاهده می کنیم که توانسته تا محدوده 2500 تومان رشد داشته باشد.

در انتهای نمودار یک روند نزولی مشاهده می‏گردد که این روند نزولی ساختار موج های اصلاحی را دارد. موج های اصلاحی باید از نظر زمانی و قیمتی با موج های جنبشی قبل خود تناسب داشته باشد. حداقل اصلاح قیمتی نسبت 23.6 فیبوناچی اصلاحی است و حداقل اصلاح زمانی باید 40? زمان موج جنبشی قبل را طی کرده باشد. اصلاح انجام شده در این تاریخ 22 آبان 1399 حداقل اصلاح قیمتی لازم را دارد اما از نظر زمانی نیاز به ادامه اصلاح دارد بنابراین تحلیل گر با مشاهده این رفتار می تواند از ادامه تحلیل چشم پوشی کند و منتظر تکمیل ساختار الگوی اصلاحی شود.

جهت مشاهده ادامه مقاله و مشاهده فیلم تحلیل به آدرس وب سایت خانه تدبیر و اندیشه مراجعه نمایید.