سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه تدبیر و اندیشه|آموزش بورس در اصفهان|تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال کالا 06 آذر 1399

در این پست، با تحلیل تکنیکال کالا، نماد بورس کالای ایران در تاریخ 06 آذر 1399 به آموزش تحلیل تکنیکال به صورت کاربردی و واقعی توسط استاد اکبر شریفی، عضو هیئت علمی خانه تدبیر و اندیشه می‏پردازیم.

تحلیل تکنیکال شتران در تاریخ 05 آذر 1399

تحلیل تکنیکال نماد کالا را با توجه به تاریخچه کم نمودار آن از تایم فریم روزانه آغاز می‏کنیم. این نماد از سال 1397 در بازار بورس تهران آغاز به کار کرده است، بنابراین نیاز به بررسی در تایم فریم های هفتگی و ماهانه نمی باشد. با توجه به دیتای موجود یک روند صعودی شکل گرفته که قیمت تا محدوده 8 هزار تومان یک صعودی را تجربه نموده است و پس از آن در انتهای نمودار یک روند نزولی انجام شده است که این روند نزولی می تواند یک موج اصلاحی محسوب شود.

خط روند - تحلیل تکنیکال کالا 06 آذر 1399?

از نظر الگوهای جنبش و اصلاحی انتهای موج جنبشی سقف قیمتی 7830 تومان می باشد که از این سقف به بعد حرکت پیش رو را یک موج اصلاحی در نظر می‏گیریم. با ترسیم خطوط مورب بر روی سقف ها و کف های حرکت اصلاحی آخر می توانیم یک ناحیه حمایت و مقاومتی را شناسایی کنیم.

با توجه به الگوی جنبش و اصلاح برای دریافت سیگنال خرید و تشخیص پایان اصلاح باید منتظر شکست سقف خط روند نزولی و تشکیل پولبک باشیم که در این صورت می توان انتظار تشکیل روند صعودی و شروع موج جنبشی باشیم. بنابراین تا زمانی که قیمت در درون این سطح حمایت و مقاومت در حال نوسان است مجاز به ورود این سهام نیستیم.

جهت مشاهده ادامه مقاله و مشاهده فیلم تحلیل به آدرس وب سایت خانه تدبیر و اندیشه مراجعه نمایید.

?