سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه تدبیر و اندیشه|آموزش بورس در اصفهان|تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال شتران 05 آذر 1399

در این پست، با تحلیل تکنیکال شتران، نماد پالایشگاه تهران در تاریخ 05 آذر 1399 به آموزش تحلیل تکنیکال به صورت کاربردی و واقعی توسط استاد اکبر شریفی، عضو هیئت علمی خانه تدبیر و اندیشه می‏پردازیم.

تحلیل تکنیکال مادیرا در تاریخ 29 آبان 1399

نماد شتران از سال 1391 در بازار بورس عرضه شده است که بعد از آن شاهد یک روند صعودی افزایشی هستیم و قیمت توانسته تا محدوده 3000 تومان رشد داشته باشد. روند صعودی ابتدایی با یک شیب ملایم همراه بوده اما از آذر 1398 به بعد یک حرکت پر شتاب صعودی مشاهده می گردد که این شتاب حرکت نشان دهنده هیجان بالای خریدار می باشد. در چنین مواقعی که موج های افزایشی ساختار پر شتاب و تند و تیزی دارند احتمال ریزش قیمت با همان ساختار وجود دارد.

در تایم فریم روزانه روند کاملا صعودی است و حرکت نزولی آخر می تواند یک ساختار اصلاحی ABC زیگزاگ باشد که ریز موج های حرکت A به صورت 5 موج مشاهده می گردد. سپس با ترسیم فیبوناچی پروجکشن (3 نقطه ای) بر روی موج A و شروع موج C و همچنین ترسیم فیبوناچی اصلاحی (Fibonacci Retracement) بر روی موج جنبشی قبل نواحی حمایتی انتهای این اصلاح به دست می آید.

اصلاح زیگزاگ - تحلیل تکنیکال شتران 05 آذر 1399

با اضافه کردن اندیکاتور های MACD و RSI یک واگرایی منفی در انتهای اصلاح مشاهده می گردد. این واگرایی نشان دهنده ضعف فروشنده و شکل گیری قدرت خریدار می باشد. قیمت پس از نفوذ به PRZ اول با افزایش تقاضا و قیمت مواجه گشته است. سیگنال ورود سریع این نماد در قیمت 1050 تومان صادر گردیده است.

جهت مشاهده ادامه مقاله و مشاهده فیلم تحلیل به آدرس وب سایت خانه تدبیر و اندیشه مراجعه نمایید.