سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه تدبیر و اندیشه|آموزش بورس در اصفهان|تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال خزامیا 12 آذر 1399

موسسه خانه و تدبیر و اندیشه با رسالت آموزش بورس هر هفته به تحلیل چند نماد پرداخته و نماد مورد نظر را از منظر تحلیل تکنیکال مورد بررسی قرار می‏دهد. در ادامه شاهد تحلیل تکنیکال خزامیا، نماد زامیاد در تاریخ 12 آذر 1399 هستیم.

 9

با بررسی نمودار خزامیا در تایم فریم ماهانه روند صعودی است. تاریخچه این نماد از سال 1377 در سایت ره آورد 365 وجود دارد. ابتدای این روند صعودی یک حرکت 5 موج الیوتی مشاهده می شود که پس از آن اصلاح شکل گرفته با فرمت ABC به صورت پهنه دونده شکل گرفته است و از سال 1396 موج جنبشی جدید آغاز شده است.

موج جنبشی الیوت - تحلیل تکنیکال خزامیا 12 آذر 1399

حال با استفاده از ابزار فیبوناچی پروجکشن (3 نقطه ای) می توانیم نواحی مقاومتی تایم فریم ماهانه را به دست آوریم. باترسیم این فیبوناچی بر روی 5 موج قبل و شروع موج جنبشی فعلی مشاهده می کنیم که قیمت به نسبت 61.8 محدوده قیمتی 3600 تومان واکنش نشان داده و وارد فاز اصلاح شده است.

فیبوناچی 3 نقطه ای - تحلیل تکنیکال خزامیا 12 آذر 1399

روند نماد خزامیا در تایم فریم هفتگی صعودی بوده و ابتدا از سال 1396 یک حرکت نرمال افزایشی را تجربه کرده و بعد از آن از دی ماه 1398 شتاب حرکت افزایشی بسیار تند و تیز بوده است که این شتاب نشان دهنده هیجان بسیار بالای خریداران می باشد. با توجه به مقاومت تایم فریم ماهانه سرمایه گزاران می بایست بر اساس رفتار هیجانی انتهای نمودار در هنگام رسیدن قیمت به مقاومت ماهانه تصمیم خود را مبنی بر خروج از این نماد می گرفتند.

در تایم فریم روزانه حرکت ریزشی آخر بسیار تند و تیز بوده که با توجه به ریزش قیمت نسبت به قله قبل به میزان 60? یک افت محسوسی را تجربه نموده است.

جهت مشاهده ادامه مقاله و مشاهده فیلم تحلیل به آدرس وب سایت خانه تدبیر و اندیشه مراجعه نمایید.