سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه تدبیر و اندیشه|آموزش بورس در اصفهان|تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال پارسان 10 آذر 1399

در این پست، با تحلیل تکنیکال پارسان، نماد گسترش نفت و گاز پارسیان در تاریخ 10 آذر 1399 به آموزش تحلیل تکنیکال به صورت کاربردی و واقعی توسط استاد اکبر شریفی، عضو هیئت علمی خانه تدبیر و اندیشه می‏پردازیم.

تحلیل تکنیکال کالا در تاریخ 05 آذر 1399

نماد پارسان از سال 1390 به بازار بورس عرضه شده است، با بررسی نمودار پارسان در تایم فریم ماهانه یک روند صعودی مشاهده می گردد که ابتدای روند صعودی یک موج جنبشی افزایشی می‏باشد، سپس یک حرکت اصلاحی در قالب روند خنثی انجام شده و از سال 1396 به بعد روند صعودی مشاهده می شود که توانسته تا محدوده  4000 تومان افزایش داشته باشد.

با توجه به تئوری امواج الیوت موج اول افزایشی را موج 1، روند اصلاحی خنثی را موج 2 و روند صعودی آخر را موج 3 در نظر می‏گیریم. حال با استفاده از ابزار فیبوناچی پروجکشن (3 نقطه ای) بر روی جنبش قبل و شروع جنبش فعلی مشاهده می کنیم که موج 3 توانسته تا نسبت 161.8 رشد داشته باشد. بنابراین قیمت درتایم فریم ماهانه بر روی یک مقاومت قوی قرار گرفته است پس می توانیم این روند نزولی آخر نمودار را موج 4 اصلاحی در نظر بگیریم.

فیبوناچی پروجکشن - تحلیل تکنیکال پارسان 10 آذر 1399

نماد پارسان در تایم فریم هفتگی دارای یک روند صعودی است. موج جنبشی افزایشی آخر که از سال 1399 شکل گرفته بسیار پرشتاب و تند و تیز بوده که پس از آن یک روند نزولی در انتهای نمودار مشاهده می کنیم که واکنش بازار به هیجان موج قبل بوده است.

جهت مشاهده ادامه مقاله و مشاهده فیلم تحلیل به آدرس وب سایت خانه تدبیر و اندیشه مراجعه نمایید.